معمای لامپ های روشن

معما,تست هوش,چراغ های روشن,معما،تست هوش،چراغ های روشن,،معمای لامپ بیل گیتس,جواب معمای زندانی و دو در,جواب معما کلید 3,معمای کلید و موز,جواب بازی لامپ,معمای لامپ و کلید,جواب معمای لامپ,معمای سه کلید و یک لامپ,

معما و تست هوش،چراغ های روشن،معمای المپیادی همه لامپ های روشن،معمای جالب المپیادی همه لامپ های روشن،معمای دو اتاق و سه چراغ،معمای سه لامپ و سه کلید بیل گیتس

نقشه سایت

خانه
خوراک

انگلیسی را قورت بده!

آمـوزش زبــان انگلیسـی تنها از طریق شنیـداری در طــی 90 روز
قیمت : 11900 تومان

آموزش جامع چاق شدن

آموزش و نرمش و تمرین های مخصوص افزایش وزن حرکات تقویت سینه، سرشانه و بازو
قیمت : 18,800 تومان

امکانات جانبی

Your SEO optimized title page contents

تبلیغات

معمای لامپ های روشن

معمای لامپ های روشن

 

 

 

معمای لامپ های روشن

 

معمای لامپ های روشن 

 

تعدادی لامپ خاموش در یک ردیف قرار دارند. کلید تعدادی از لامپ ها را می زنیم و منجر به تغییر وضعیت آن لامپ ها می شود (از خاموش به روشن و برعکس)... در پایان چند لامپ روشن وجود خواهد داشت؟

 

تعداد 1024 لامپ خاموش با شماره های 1 تا 1024 در یک ردیف قرار دارند. کیان در 10 مرحله، کلید تعدادی از لامپ ها را می زند که منجر به  تغییر وضعیت آن لامپ ها می شود (از خاموش به روشن و برعکس) اگر کیان در مرحله iام کلید همه لامپ هایی را که باقی مانده ی شماره آن ها برابر 2i صفر نیست بزند، در پایان چند لامپ روشن وجود خواهد داشت؟
 
الف) 341                 ب) 683                     ج) 682                  د) 342                هـ) 1023

 

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

 

پاسخ معمای المپیادی 'همه لامپ های روشن'
341
 کافی است اعداد را به صورت دودویی در نظر بگیریم و روی اولین جایی که رقم 1 ظاهر شده است، حالت بندی کنیم. در جدول بالا تعداد خوردن کلید برای هر دسته از لامپ ها و تعداد لامپ های موجود در هر دسته نوشته شده است. واضح است که در هر دسته، تعداد زده شدن کلید به تعداد رقم های بعد از اولین رقم 1 می باشد. در نمایش اعداد x به منظور 1 یا 0 می باشد و لامپ های دسته هایی در پایان روشن خواهد بود که فرد بار کلید آنها خورده باشد.
 پس پاسخ ما برابر است با:

1+22+24+26+28=341

 

منبع:ihoosh.ir


کد امنیتی رفرش