تصاویر و بیوگرافی حمید سوریان

عکسها و بیوگرافی حمید سوریان,عکسهای شخصی و بیوگرافی حمید سوریان,عکسهای حمید سوریان کشتی گیر تیم ملی ایران,عکسهای خانواده حمید سوریان,افتخارات حمید سوریان,عکسهای متفاوت از حمید سوریان+بیوگرافی,تصاویر همراه بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان عکس و بیوگرافی,ازدواج حمید سوریان,عکس حمید سوریان با همسرش,همه چیز در مورد زندگی حمید سوریان,عکسهای اینستاگرام+بیوگرافی حمید سوریان,زندگینامه و عکسهای حمید سوریان,hamid sourian,

عکسها و بیوگرافی حمید سوریان X عکسهای شخصی و بیوگرافی حمید سوریان X عکسهای حمید سوریان کشتی گیر تیم ملی ایران X عکسهای خانواده حمید سوریان X افتخارات حمید سوری

نقشه سایت

خانه
خوراک

انگلیسی را قورت بده!

آمـوزش زبــان انگلیسـی تنها از طریق شنیـداری در طــی 90 روز
قیمت : 11900 تومان

آموزش جامع چاق شدن

آموزش و نرمش و تمرین های مخصوص افزایش وزن حرکات تقویت سینه، سرشانه و بازو
قیمت : 18,800 تومان

امکانات جانبی

Your SEO optimized title page contents

تبلیغات

تصاویر و بیوگرافی حمید سوریان

تصاویر و بیوگرافی حمید سوریان

******

 

 

حمید سوریان ریحانپور (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری) کشتی‌گیر ایرانی وزن۵۹ کیلوگرم و دارندهٔ ۷ مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن است. سوریان از نظر تعداد و کیفیت مدال، بهترین کشتی‌گیر تمام ادوار ایران است.


حمید سوریان

کودکی و نوجوانی

حمید سوریان فرزند محمدسوریان و اعظم السادات شادالله‌زاده و جوان‌ترین عضو یک خانواده ۸ نفری است. او ۵ برادر دارد. حمید در شهرری متولد شده و مدارج تحصیلی تا دبیرستان را در این منطقه طی کرده است. او نخست، تحت تأثیر دو برادرش، محسن و مرتضی، که هر دو کشتی‌گیر بودند، به کشتی علاقه‌مند شد و سپس از سال ۱۳۷۶ و زیر نظر عبدالله زارع، به طور جدی کشتی را آغاز کرد. این روند تا مرحله شرکت درمسابقات بین‌المللی آسیایی و جهانی تحت نظر مربیانش زارع و محسن سوریان ادامه یافت.



حمید سوریان

زندگی ورزشی


حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو، رقابت‌های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک، رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو و ۲۰۱۴ تاشکند تکرار شده است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است. روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ و کل سال ۲۰۱۱ را می‌توان بدترین سال‌های زندگی ورزشی او نامید. در این سال محسن حاجی‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت کرد و سوریان در مسابقات جهانی شرکت نکرد. مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن مهمترین افتخار ورزشی حمید سوریان است.



حمید سوریان

جوانان

حمید سوریان در سال ۲۰۰۴ در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا صاحب نشان نقره شد، او همچنین در سال ۲۰۰۵ نشان طلای این دوره از مسابقات جهانی را از آن خود ساخت. سوریان در سال ۲۰۰۵(مهرماه ۱۳۸۴)در حالی که هنوز در رده جوانان قرار داشت، به دلیل نشان دادن عملکردی بالاتر از این رده، درمسابقات جهانی رده بزرگسالان شرکت داده شد.


حمید سوریان

قهرمانی جهان در بوداپست ۲۰۰۵
سوریان جوان که در آن زمان کشتیگیری ناشناخته بود، در بوداپست دو کشتی‌گیر اوکراین (ویگورراگموف) و ترکیه (بایران اوزدمیر) را در دوره‌های نخست مسابقه‌ها به ترتیب ۶–۲ و ۷–۲ امتیاز، شکست داد و آماده نبرد با لازاروریواس کوبایی، قهرمان سال ۱۹۹۹ جهان و نایب قهرمان المپیک سیدنی و قهرمان قاره آمریکا شد. در این پیکار سرنوشت ساز سوریان موفق شد در تایم اول ۲ بر ۱، در تایم دوم ۷ بر ۱(نتیجه نهایی ۹–۲) ٔبر این حریف قدرتمند پیروز شود. ویرمیک کوکتی‌یف از قزاقستان حریف بعدی سوریان بود. در این دیدار سوریان حریف را با ۶ امتیاز به سود خود کنار زد و راهی مسابقه نهایی شد و با شکست چول پارک از ج‌مهوری خلق کره مدال طلا گرفت. سوریان در پنج کشتی که برگزار کرد در تمام آنها برنده بود. مجموعاً ۳۵ امتیاز از حریفان گرفت و ۱۴ امتیاز واگذار کرد.


حمید سوریان

افتخارات
• بازی‌های المپیک

مدال طلا: 2012 لندن
مقام پنجم: 2008 پکن

• کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان

مدال طلا: 2005 بوداپست - مجارستان
مدال طلا: 2006 گوانژو - چین
مدال طلا: 2007 باکو - آذربایجان
مدال طلا: 2009 هرنینگ - دانمارک
مدال طلا: 2010 مسکو - روسیه
مدال طلا: 2014 تاشکند- ازبکستان

• جام جهانی

قهرمان جام جهانی: 2012 سارانسک - روسیه
قهرمان جام جهانی: 2014 تهران - ایران

• بازی‌های آسیایی

حضور در بازی‌های آسیایی گوانژو- چین

• قهرمانی آسیا

مدال طلا: 2007 بشکیک - قرقیزستان
مدال طلا: 2008 جیجو - کره جنوبی

• کشتی قهرمانی جوانان جهان

مدال طلا: 2005 ویلنیوس- لیتوانی

• کشتی قهرمانی جوانان آسیا

مدال طلا: 2005 جیجو- کره جنوبی
مدال نقره: 2004 آلماتی - قزاقستان


حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

 

 

منبع:کامپک

 

 


کد امنیتی رفرش